Försäljningsvillkor

All handel och verksamhet inom denna webbshop följer svensk lagstiftning.

  1. Allmänna villkor
  2. Hur betalar jag?
  3. Vilka produkter kommer att skickas till mig?
  4. Hur skickar ni produkterna?
  5. Hur gör jag om jag måste reklamera en produkt?
  6. Transportskador?
  7. Hur mycket kostar frakt?
  8. Hur lång tid tar det att få en order expedierad?
  9. Kan jag ångra mitt köp?
  10. Vad händer om produkten inte finns i lager?

1. Allmänna villkor

Du måste ha fyllt 18 år för att kunna beställa. Alla priser är inkl. moms. Frakt och postförskottsavgift tillkommer. Alla beställningar som görs över Internet är bindande. Vi reserverar oss för ev. slutförsäljning samt fel i pris och texter.

2. Hur betalar jag?

Betalningen av din order kan göras med Visa eller Mastercard betalkort samt svenska bankkort som är anslutna till Visa eller Mastercard.

3. Vilka produkter kommer att skickas till mig?

De produkter som du har lagt upp på din order kommer att distribueras till dig. En produkt som inte finns i lager kommer inte att gå att beställa. Om varan tagit slut vid expedieringen kommer den att skickas så snart den återkommit i lager.

4. Hur skickar ni produkterna?

Vi skickar dina produkter med DHL Servicepoint och endast inom Sverige. Din beställning levereras vanligtvis inom 2-6 dagar. För att se var ditt paket är besök www.servicepoint.se

5. Hur gör jag om jag måste reklamera en produkt?

Vid reklamation kontaktar du oss först för att få ett returnummer, en fraktsedel, en kopia på fakturan. Samt en förklaring till reklamationen ska alltid medfölja paketet. Paketet ska vara märkt med vårt returnummer. Reklamationen är inte godkänd förrän vi har kontrollerat varan. Vid godkänd reklamation återbetalas summan inom kort. Vara som kommer i retur utan att kunden har kontaktat oss för returnummer behandlas EJ.

6. Transportskador?

Synliga skador på godset ska anmälas direkt till distributören vid mottagandet. Därefter kontaktar du oss, så löser vi detta gemensamt.

7. Hur mycket kostar frakt?

För varje order du beställer hos oss är vårt enhetspris för frakt/expediering 49:-. Handlar du över 1000.- så är det fraktfritt.

8. Hur lång tid tar det att få en order expedierad?

Vi packar din order senast nästa dag efter din beställning är gjord.

9. Kan jag ångra mitt köp?

Du har enligt lag rätt att ångra ditt köp inom en period på 14 dagar efter fakturadatumet. Öppet köp kräver att ingen åverkan får finnas på produkten. [http://www.konsumentverket.se/]

10. Vad händer om produkten inte finns i lager?

Om produkten är slutsåld kommer vi snarast att fylla på vårt lager. Vi ber dig då att återkomma till butiken.se för att beställa den vid ett senare tillfälle eller att du väljer en annan produkt.